2018. feb 19.

Egy otthoni hétvége margójára

írta: ubulkam
Egy otthoni hétvége margójára

A hétvégén volt alkalmam hazalátogatni és a barátok unszolására megnéztem, az -amint olvasom- nagy sikerű Valami Amerika 3 című filmet. Már a vetítés elején kicsit értetlenül néztem körbe, hogy miért nevet mindenki a különböző ízléstelen jeleneteken, de gondoltam, biztos bennem van a hiba.

Ám mivel a film végig így telt, és nekem nem nagyon támadt kedvem nevetni, a moziból kijövet nyugtáztam, mégiscsak egyszerű nép ez a magyar. Elég pár trágár, erőszakos jelenet és máris hahotázik a puszták plázák népe: elhízott férfiak ülnek divatja múlt, vastag nyaklánccal a nyakukban az agyonsminkelt barátnőjük mellett, akiknek senki sem szólt, hogy két számmal nagyobb ruha kéne, mert a hurkáik így bizony nagyon látszanak. Ahogy a teremből kifelé vonuló tömeget néztem, az idegenség érzése lett rajtam úrrá. Ez már nem az a világ, amelyikben én élek, még akkor sem, ha 5 évvel ezelőttig magam is része voltam ennek.

Másnap egy vidéki disznóölésre voltam hivatalos. A végeredmény finom lett, egyedül azt sajnálom, hogy a hurka elkészültéig folytatott „small talk”-okat nem írtam fel részletesen. Annyi zagyvaságot és ok-okozat nélküli érvelést ugyanis már rég hallottam. Nem tudom, hogy a literszámra elfogyasztott bor vagy a pálinka tette-e az összegyűltekkel, de beszámolóikból úgy éreztem, más programjuk az iváson kívül nincs igazán. Láttam az orbáni propaganda sikerét is, a migránsozó szomszéd néni összefüggéstelen érvrendszerét csak az unokája múlta felül a „Magyarország sorsa Triatlonnál veszett el” kijelentéssel. (Nem, nem, írtam el az utolsó helységnevet.)  

E mondat után nem tudtam, hogy sírjak-e vagy nevessek, ahogy e bejegyzés írása közben sem. Én nagyon szeretném azt hinni, hogy az, amit láttam csak egy félresikerült lenyomata az országnak és a hazám nem süllyedt ilyen mélyre. Ha mégis így lenne, akkor nagyon sajnálom magamat, mert így letehetek arról, hogy belátható időn belül visszatérjek Magyarországra.

Szólj hozzá

film mozi falu vidék valami amerika disznóölés