Utolsó kommentek:

Attilajukkaja 2017.09.10. 12:46:38

@enpera:
"odamehetett volna a pulthoz fizetni"
Sőt! El is mosogathatott és ki is takaríthatott volna maga után! Még mit nem?
"Tolvajok."
A pincérre és a tulajra gondolsz? Egyetértek!

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.10. 12:16:21

@Attilajukkaja: még mindig átugrasz azon, hogy odamehetett volna a pulthoz fizetni.
Tolvajok.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Attilajukkaja 2017.09.08. 19:32:41

@karandash:
Kisétálsz, ha már kétszer-háromszor is szólongattad a pénztárost.
Itt a pincér direkt nem jött, mert ez a vendéglő egy pénzmosoda. Csodálom, hogy az eddigi hozzászólásokból még mindig nem értetted meg. :o)
Nyilván szeretsz másokat TOLVAJNAK titulálni.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

2017.09.08. 13:21:52

A pincér bunkó volt, lusta vagy mindkettő. A fizetés nélkül távozó vendég meg tolvaj. Bemész a boltba és ha nincs ott az eladó, pénztáros, akkor kisétálhatsz a Túró Rudival? Nemá!

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.25. 00:54:12

@Attilajukkaja:

Nem volt aljas tolvaj. De ettől még könnyű az itt lévő birkákkal bizonyítani, hogy életszerű, hogy a nem dolgozó pincér mellett is legyen bevétel.

A pénzmosás és a túlszámlázás és a pénzmosoda praktikus okokból jár együtt. Ha a legdrágább italod 3000 forint lenne, akkor "nem tudsz" ennél nagyobb tételeket túl sűrűn a gépbe beütni. Limitált a napi bevétel.

Ha van 30000 forintos italod, akkor már magasabb a limit. Ha van a "VIP" itallapon valami 300.000 Ft-ért?

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Attilajukkaja 2017.08.24. 18:40:08

@Válasszunk:
" Az ilyen cégek tulaját nem érdekli kire vet rossz fényt az ügy."
Én is így gondolom, de azt igen, hogy nem a hasonló posztolókkal fog takarózni.

"De az igen, hogy a "nem életszerű, hogy ezért fizessenek" kérdésre az itteni kommentek bizonyítják, hogy de bizony az. Minden akadály ellenére a pultnál."
Vagyis szerinted is a vendég egy aljas tolvaj volt? Vagy félreértettem valamit?

"A reméled nem a vendéggel szemben felvetésedre pedig azért ne vegyél mérget."
Ha ezt tennék, azzal magukra hívnák fel a figyelmet. Nem hiszem, hogy ez lenne a cél.

"Tudod a story úgy szokott lenni, ha a vendég külföldi, ivott már egy kicsit, akkor hamar kerül elő táncoslány is"
Igen, de ez egy másik sztori.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

2017.08.24. 12:48:05

@Válasszunk:

"És kell a két pincér. Míg az egyik ott tartja a társaság egyik tagját, a másik kikísér valakit az ATMhez."

mno.hu/migr_1834/pincerek_a_vadlottak_padjan-176714

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.24. 11:48:46

@Attilajukkaja: Az ilyen cégek tulaját nem érdekli kire vet rossz fényt az ügy. De az igen, hogy a "nem életszerű, hogy ezért fizessenek" kérdésre az itteni kommentek bizonyítják, hogy de bizony az. Minden akadály ellenére a pultnál.

A reméled nem a vendéggel szemben felvetésedre pedig azért ne vegyél mérget. Tudod a story úgy szokott lenni, ha a vendég külföldi, ivott már egy kicsit, akkor hamar kerül elő táncoslány is, hogy pár százezer forintos áron rendeljen valamit. És kell a két pincér. Míg az egyik ott tartja a társaság egyik tagját, a másik kikísér valakit az ATMhez. Na ez a fajta fizetőpincér nem felszolgáláshoz ért igazán :)

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Attilajukkaja 2017.08.24. 09:12:33

@odamondó:
"Javítanod kell a helyfelismerő képességeden"
Lehet. Igaz, nekem még nem nagyon volt hasonló problémám. :o)

@Válasszunk:
"Az ilyen hely sokszor azért nem igyekszik igazán szolgáltatni, mert akár üressen is termeli a bevételt. Papíron."
Ja, ja. Én is ettől tartok. :o)

"Ugyanis nagyon nehéz bizonyítani, hogy nem volt ott egy vendég drága és hiányos koktélért, pocsék kiszolgálásért fizetni a luxuséttermek árazását."
Pontosan. Ha meg betér egy ellenőr, legfeljebb azt mondják, hogy pont akkor nem volt forgalom.

"Ugyanis az "ilyenért ki fizetne?" kérdésre a tulajdonos - "vállalkozó" szépen be tudja mutatni akár ezt a postot és az itteni hozzáállást."
Ebben nem vagyok biztos, mert ez inkább a tulajra/személyzetre vetne rossz fényt, nem a vendégre.

"folytatólagosan és üzletszerűen elkövetett csalás sokszor együtt jár a túlárazást megtámogató önbírásokodással, zsarolással, személyes szabadság megsértésével."
Remélem, nem a vendéggel szemben!

"De a hasonló üzletek mögött lévő "cégcsoport" profilja sokszor igazán vegyes."
Biztos vagyok benne. :o)

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.23. 23:55:40

Apszolút jól csináltad, ne legyen semmi lelkiismeretfurdalásod.Az én baráti körömben is volt ilyesmi, tök ugyanigy nem hozták a számlát többszöri kérésre sem.Ők is feláltak, oszt otthagyták az egészet.Aki ilyen hülye (a pincér) az egyen sz@rt.
Hasonló eset, ami velem történt meg.Benzinkútról távoztam fizetés nélkül... :D
Pedig telitank volt, igaz csak robogóba.Az zavart meg, hogy előtte voltam bent a shopban egy zárolajozót venni, mert nem akart nyílni a tanksapka (koratél volt).És hát mivel már voltam bent, így minden oké, elhúztam a csíkot.De este visszamentem és kifizettem...
:D

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

odamondó 2017.08.23. 23:21:45

@Attilajukkaja: ja egy étlap is megteszi ha helyben vagyok de akkor már látom milyen a hely maga milyen arcok ülnek bent stbstb.

Bárnál ugyanez. Kapásból látszik milyen a hely. Belépsz és hogy viselkedik a pincér stb.

Javítanod kell a helyfelismerő képességeden.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.23. 21:15:40

@Attilajukkaja: És ismét visszautalnék egy korábbi beszélgetésnél említett dologra. Az ilyen hely sokszor azért nem igyekszik igazán szolgáltatni, mert akár üressen is termeli a bevételt. Papíron. Más különben nem érné meg úgy nyitvatartani a helyet, hogy egy asztalnyi vendégre 2 pincér jut, de az is megoldja, hogy vagy ne legyen bevétel vagy több legyen a költség.

Ugyanis nagyon nehéz bizonyítani, hogy nem volt ott egy vendég drága és hiányos koktélért, pocsék kiszolgálásért fizetni a luxuséttermek árazását. Ugyanis az "ilyenért ki fizetne?" kérdésre a tulajdonos - "vállalkozó" szépen be tudja mutatni akár ezt a postot és az itteni hozzáállást.

És persze örülhetünk, hogy egy hasonló hely "csak" mosodaként üzemel. Mert a "nem adjuk amit ígérünk" sport, lánykori nevén folytatólagosan és üzletszerűen elkövetett csalás sokszor együtt jár a túlárazást megtámogató önbírásokodással, zsarolással, személyes szabadság megsértésével.

De a hasonló üzletek mögött lévő "cégcsoport" profilja sokszor igazán vegyes.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.23. 20:40:41

@Dr. Trejo: Az érvelésed pár tényt hagy csak figyelmen kívül. A hely azért nem TESCOs árakon dolgozik, mert alapvetően vendéglátóipari szolgáltatásról van szó. Ha az ilyen esetben általában elvárható szintet nem sikerül elérni, akkor hibás teljesítésről van szó.

A hibás teljesítés jogkövetkezményei kapcsán a szavatosság és a kártérítési felelősség is fennáll.

A fogyasztó első körben kérhet kijavítást, és kicserélést (megismételt teljesítési kísérletet). Ha ezen az alapon mégsem sikerül olyan szolgáltatást nyújtani, hogy az megfelelő teljesítésnek minősüljön akkor jön az árleszállítás és a szerződéstől elállás. Jelentéktelen hiba miatt a szerződéstől nem állhat el.

Ha a szolgáltató hibásan teljesít akkor pl. a termékek nomális használatából eredő értékcsökkenést, kárt nem háríthatja a fogyasztóra.

A vendéglátóhely a vendégekkel szemben az aznap általuk nyújtott vendéglátóipari szolgáltatás egészére nézve hibásan teljesített. A ráutaló magatartással kötött fogyasztói szerződésben vállalt "hasonló esetben általában elvárható" minőségi szolgáltatást nem is akarta nyújtani. A magatartása rosszhiszemű és megtévesztő volt.

Egészen más eset ilyen esetben észrevételenül kisunnyugni...

És ráutaló magatartással jelezni egy javaslatot: te sem érvényesíted a szavatossági jogaidat, a kártérítési igényeidet (drágán jöttél haza, kevés a szabadidőd, te azért jöttél ide, hogy jobb legyen az estéd, de teljesen elrontották) és ők sem igénylik tovább egy olyan szolgáltatás ellenértékét amit nem nyújtottak. Ki-ki lenyeli a saját vesztességét. A pincér dönthetett egy szavába került volna nem elfogadni ezt az ajánlatot. De sejted, mit jelent az, ha azt mondja "mégis követelje ki-ki ami neki jár" alapon a dolgot.

A társaság fizet, de az összes eddigi panasz megy vásárlók könyvéve, szavatossági igényről szóló jegyzőkönyvre. Jön a békéltető testület, esetleg bíróság. Ne adj isten a vendéglátóhely pár szabálytalan húzása ügyében felügyeleti szervet is értesíted.

Üres a hely. A pincér szerintem nem véletlenül nem akart számlát kivinni. Mondjuk úgy se szóban, se írásban ne legyen olyan reklamáció amit meg kell válaszolni, stb. ne maradjon sok nyoma. Ő is hasonlót akart javasolni, mint amit a fogyasztó a felállással.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Attilajukkaja 2017.08.23. 20:20:52

@Válasszunk:
" X bement valamiért, ami az ilyen szolgáltatás elvárható részét képezi. Az estét kellemesebbé tévő szolgáltatás helyett, a szolgáltatónak felróható magatartás (kb sose azt kapta amit kért, lassan kapta) bosszúságot kapott."
Pontosan.
"A vendéglátós rosszhiszeműen járt el, hibásan teljesített és ezért nem a megrendelt értékű szolgáltatást nyújtotta, hanem tulajdonképpen kárt okozott."
Valóban.
"az estéd értékét effektíve csökkentette a szolgáltató súlyosan rosszhiszemű hibás teljesítése"
És ez így is történt!

Köszönöm, köszönöm, köszönöm!

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Csipyke 2017.08.23. 20:16:17

@Attilajukkaja: egyel ezelőtti komment, kérlek alássan. Értő olvasás?

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Attilajukkaja 2017.08.23. 20:15:03

@Csipyke:
" kinek fogtak fegyvert a fejéhez, hogy vegyen pl. autót, ha nincs rá pénze?"
Ez hogy jön ahhoz, hogy egy vendéglátó egység nem képes normális módon kiszolgálni a vendégeit?

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.23. 20:09:09

@Attilajukkaja: Több helyen futottunk össze, és sokszor volt szó arról, hogy eltérőek az igények, eltérő a szolgáltatás.

Ha a kajáért, piáért mész be, akkor az ott sem érne többet a TESCOnál.

A gyorsétterem, e legszakadtabb McDonaldsot is beleértve jóval kevésbé kaját kínál, mint időmegtakarítást. Ha te a drágább kajájukat választod, akkor sem arról van szó, hogy azt sokkal drágább elkészíteni. Hanem neked valószínűleg jobban megy, többet ér az időd.

De mást ajánl egy kisvendéglő (szaktudást, olcsón jóllaksz, kiszolgálnak, stb)

Egy all you can eat (sokféle ízt megkóstolsz, egyszerűbb dolgok vannak amik egy részét megtanulhatod elkészíteni. Kiszámítható áron kellemesen eltöltött órák).

Egy szombati ebéd korlátlan fogyasztással egy elegáns helyen... (Sokféle íz, stb)

Egy tematikus étterem (hogy lovagi, vagy korlátlan fogyasztással mongolian barbecue, vagy... mindegy, de itt a megismerés a fontos)

Egy igazi étterem... (igazából séf által megtervezett gasztronómiai utazás, művészet)

Egy söröző / sokféle szórakozóhely (szórakozást)

A legolcsóbb TESCO árú helyek kivételével mindenhol a szolgáltatás határozza meg az árat. A történet innen pedig nem arról szól, hogy X nem fizetett ki valamit amit elfogyasztott. Hanem arról, hogy X bement valamiért, ami az ilyen szolgáltatás elvárható részét képezi. Az estét kellemesebbé tévő szolgáltatás helyett, a szolgáltatónak felróható magatartás (kb sose azt kapta amit kért, lassan kapta) bosszúságot kapott.

A vendéglátós rosszhiszeműen járt el, hibásan teljesített és ezért nem a megrendelt értékű szolgáltatást nyújtotta, hanem tulajdonképpen kárt okozott. Hiszen annak, hogy ritkán van szabadságod, ritkán jössz haza (ennek költsége van) okán minden ilyen szórakozási lehetőségnek értéke van.

Nem az történt, hogy te a megrendelt az estéd minőségét értékét növelő szolgáltatást kaptál, hanem az estéd értékét effektíve csökkentette a szolgáltató súlyosan rosszhiszemű hibás teljesítése.

Bejegyzés: Fizetés nélkül távoztam
süti beállítások módosítása